Asiakkailta kiitettävä arvosana Lahti Aqualle
12.09.2017 13:26
Lahti Aqua on osallistunut vuosittain Taloustutkimus Oy:n tekemään riippumattomaan vesihuollon asiakastyytyväisyyskyselyyn, joka on kehitetty erityisesti vesihuollon toiminnan arviointiin. Vuoden 2017 asiakastyytyväisyyskyselyssä oli mukana 16 vesihuoltotoimijaa edustaen noin miljoonaa kuluttajaa maassamme.
Tutkimuksessa arvioitiin kouluasteikolla 4-10 veden laatua, vesilaitoksen palvelua sekä veden jakelua ja viemäröintiä usealla eri kriteerillä. Veden laadun kokonaisarvosana oli Lahden alueella 9,03 (Hollolan alueella 8,97). Vesilaitoksen palvelun kokonaisarvosana Lahdessa oli 8,46 (Hollolan alueella 8,36). Veden jakelun ja viemäröinnin kokonaisarvosana oli Lahdessa 8,94 (Hollolan alueella 8,99).
Seitsemän tutkimukseen osallistuneen suurimman vesihuoltolaitoksen vertailussa Lahti Aqua sai kokoluokassaan asiakkailtaan parhaimmat kokonaisarvosanat kaikissa mitatuissa kategorioissa. Veden laadun, vesilaitoksen palvelun sekä veden jakelun ja viemäröinnin WACSI-tulokset olivat lisäksi yhtiön historian parhaimmat.
Taloustutkimus Oy haastatteli yhteensä 640 kotitalousasiakasta Lahdesta (sis. Nastolan alueen) ja Hollolasta (sis. Hämeenkosken alueen). Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kesä-heinäkuussa 2017. Lahti Aqua on osallistunut asiakastyytyväisyystutkimukseen vuodesta 2005 lähtien.
Lisätiedot: Lahti Aqua Oy:n toimitusjohtaja Martti Lipponen puh. 040 758 9644